Treinkaart: NS-Business Card
- Geen abonnement = Reizen op Rekening
- Dal abonnement
- Traject Vrij abonnement
- Trein Vrij abonnement
- OV Vrij abonnement
Persoonlijke OV-chipkaart
Bepaal je reis op www.9292.nl
NS-Business Card: Reizen op Rekening
De NS-Business Card zonder dat daar een abonnement op geladen is, noemen we een lege NS-Business Card ofwel een NS-Business Card met Reizen op Rekening. Eigenlijk staan op alle NS-Business Cards het product Reizen op Rekening, want dit betekent dat reizen standaard via een factuur bij de werkgever in rekening worden gebracht.Pas als u een abonnement op uw NS-Business Card laat zetten (zie voor abonnementsoorten de keuzes hieronder) dan zorgt u dat bepaalde reizen 'afgekocht' zijn en dus niet meer per stuk worden verrekend met de werkgever.
Een NS-Business Card zonder abonnement is de voordeligste keuze als u minder dan 3 keer per week met het OV reist, of als u verschillende reisbestemmingen heeft op basis van een incidenteel of flexibel reispatroon. En dat deze reizen vrijwel nooit met de trein in de daluren zijn.
NS-Business Card: Dal abonnement
De NS-Business Card met Dal abonnement is interessant als u minimaal 1 keer per maand buiten de spits bij NS reist of u verschillende reisbestemmingen heeft, op basis van een incidenteel of flexibel reispatroon.De NS-Business Card met Dal abonnement kost € 71,42 per jaar. Alle reiskosten worden op basis van verbruik maandelijks gefactureerd. U krijgt 40% korting op treinreizen bij NS buiten de spits (op werkdagen voor 06.30 uur, tussen 09.00 en 16.00 uur, na 18.30 uur en het hele weekend (tussen vrijdag 18.30 uur en maandagochtend 04.00 uur). Het moment van inchecken bepaalt of u in aanmerking komt voor de korting (met een marge van 5 minuten).
NS-Business Card: Traject Vrij abonnement
De NS-Business Card met Traject Vrij abonnement is interessant voor medewerkers die faciliteren in woon-werkverkeer en budgetzekerheid willen, medewerkers die gedurende meer dan 10 maanden per jaar (meer dan 3 dagen per week) op een vast traject reizen of medewerkers die zakelijk veel reizen, zowel binnen als buiten een vast traject.De kosten voor de NS-Business Card met Traject Vrij abonnement zijn afhankelijk van de afstand van het betreffende traject en de klasse waarin u reist (1e of 2e). Alle ritten die u maakt op het traject, vallen binnen het abonnement. Ritten met NS buiten het traject worden gefactureerd op basis van verbruik.
Ritten met alle andere vervoerders en deur-tot-deurdiensten worden gefactureerd op basis van verbruik. Gebruikt u op regelmatige basis de bus, tram of metro om naar het werk te reizen? Overweeg dan een bus, tram en metro abonnement voor de betreffende regio. Meer informatie hierover kunt u opvragen bij TC&O Mobydesk, per telefoon 088 -233 3002 of per e-mail: mobydesk@tco-mvm.nl
NS-Business Card: Trein Vrij abonnement
De NS-Business Card met Trein Vrij abonnement is interessant voor medewerkers die regelmatig over lange afstanden met de trein reizen of medewerkers die een afstand langer dan 90 kilometer voor woon-werkverkeer moeten overbruggen.Wat kost het Trein Vrij abonnement?
- 1e klas: € 7.664,36 per jaar
- 2e klas: € 4.508,41 per jaar
U reist met uw Trein Vrij abonnement onbeperkt bij alle treinvervoerders voor één vaste abonnementsprijs.
Ritten met alle andere vervoerders en deur-tot-deurdiensten worden gefactureerd op basis van verbruik. Gebruikt u op regelmatige basis de bus, tram of metro om naar het werk te reizen? Overweeg dan een bus, tram en metro abonnement voor de betreffende regio. Meer informatie hierover kunt u opvragen bij TC&O Mobydesk, per telefoon 088 -233 3002 of per e-mail: mobydesk@tco-mvm.nl.
NS-Business Card: OV Vrij abonnement
Met de NS-Business Card met OV Vrij abonnement reist u gemakkelijk van deur-tot-deur. Het OV Vrij abonnement biedt u het voordeel dat u tegen een vast bedrag per jaar onbeperkt kunt reizen met trein, bus, tram en metro door heel Nederland.De NS-Business Card met OV Vrij abonnement is interessant voor medewerkers die regelmatig over lange afstanden met de trein reizen, voor medewerkers die regelmatig met bus, tram en metro reizen of voor medewerkers die een afstand langer dan 90 kilometer voor woon-werkverkeer moeten overbruggen.
Wat kost het OV Vrij abonnement?
- 1e klas: € 8.486,96 per jaar
- 2e klas: € 5.330,88 per jaar
De kosten van de deur-tot-deurdiensten worden achteraf gefactureerd.
Regio-abonnement
Het Regio-abonnement is een abonnement waarmee u (indien in uw regio mogelijk) met bus, tram en metro kunt reizen. De waarde van het abonnement wordt bepaald door het aantal zones waarin gereisd wordt. Veel abonnementen zijn geldig binnen een aantal zones: het geldigheidsgebied. Waar u precies kunt reizen en in welk gebied hangt af van de gekozen sterwaarde en de centrumzone.Sterwaarde
De sterwaarde geeft aan binnen hoeveel zones u kunt reizen. Dus: hoe hoger uw sterwaarde, hoe groter de afstand waarover u kunt reizen.
Centrumzone
Vanuit de centrumzone kunt u in alle richtingen reizen (behalve abonnementen met sterwaarde 1; die zijn alleen in de centrumzone geldig).
Hoe zoekt u een centrumzone?
U kunt zelf bepalen wat een geschikte centrumzone is op de website 9292.nl:
- Plan uw reis op 9292.nl
- Klik onder uw reisadvies op "Bekijk korting en details".
- Klik rechts onderaan op de knop "Alle beschikbare prijzen? Klik hier"
- Op het tabblad "Abonnementen" staan de mogelijke centrumzones vermeld.
- Ook vindt u op het tabblad "Abonnementen" welk(e) abonnement(en) voor de geplande reis geschikt is (zijn).
Sterwaarde | Geldig voor |
1-ster | 1 zone |
2-ster | Centrumzone + 1 aangrenzende zone in alle richtingen |
3-ster | Centrumzone + 2 aangrenzende zones in alle richtingen |
4-ster | Centrumzone + 3 aangrenzende zones in alle richtingen |
5-ster | Centrumzone + 4 aangrenzende zones in alle richtingen |
6-ster | Centrumzone + 5 aangrenzende zones in alle richtingen |
N(et) | Alle zones in Nederland |
Voor het aanvragen van een regio-abonnement is een persoonlijke OV-chipkaart noodzakelijk.
Zie hiervoor de informatie bij persoonlijke OV-chipkaart.
OV-chipkaart
Voor het aanvragen van een regio-abonnement is een persoonlijke OV-chipkaart noodzakelijk. Indien u nog geen persoonlijke OV-chipkaart in uw bezit heeft, kunt u een persoonlijke OV-chipkaart aanvragen via de website www.ov-chipkaart.nl. Na ontvangst van uw persoonlijke OV-chipkaart dient u uw OV-chipkaartnummer (16 cijfers beginnende met 3528) en uw einddatum per e-mail aan TC&O Mobydesk (mobydesk@tco-mvm.nl) door te geven.Voor vragen kunt u telefonisch contact opnemen met TC&O Mobydesk (telefoonnummer 088 -233 3002) of per e-mail (mobydesk@tco-mvm.nl).